Wednesday, October 15, 2008

Irisan Luika

Irisan Luka
(1 Desember 2007)

Dalam gundah kuucap kesah
Aku lemah di atas gelisah
Damai di diri kini berlari
Tentram di hati tak ada lagi

Dalam malam kutelan kelam
Kala siang kurasa gersang
Seribu ragu tak henti membelenggu
Dalam fikirku yang tak menentu

Kupendam derita dalam gulita
Rasa sengsara tak putus menerpa
Setitik cahaya seakan tiada
Untuk terangi gulita jiwa

Aku mengenang yang telah hilang
Terbayang cinta berselubung lara
Pada seberkas nestapa jiwa
Di atas malang yang terus datang

Aku berseru pada sembilu
Agar tak ia lukai aku
Aku berkata pada derita
Agar tak lagi aku disiksa

Pada kehilangan yang kurasakan
Kumau masa dikembalikan
Kuharap mencecap kebahagiaan
Yang sesaat pernah aku rasakan

Berhentilah wahai tetes gerimis
Agar hatiku tak lagi teriris
Supaya reda semua tangis
Dan duka sempurna tertepis

1 Comments:

At October 24, 2008 at 6:40 AM , Anonymous Anonymous said...

salah judul tuh

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home